rssfacebook

 

 



3D /  Kompozitálás, utómunka / Kamera/Objektum Tracking


Kamera/Objektum Tracking
   

 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 1/1
db/oldal:
Létrehozó:  Bence  2005.02.01. 23:04 
SzerzőHozzászólás
rio
 2007.07.10. 11:48   11. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
kard átszúrva:
magadra erősítesz egy rikítózöldre festett, és félbevágott partvisnyelet előre-hátulra, mintha azt döfték volna át rajtad, letrackolod, ráakasztod a kardot 3d-ben. ha túl tömör voltam, guglizz rá a green/bluebox szavakra.

natúrt cg-vel összehozni az egyik legmacerásabb dolog.

Bence
 2006.05.19. 10:30   10. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
fém karok...nem körök

Bence
 2006.05.19. 10:28   9. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  7. hozzászólás  
Elolvastam amit tavaj írtam és rájöttem hogy nem jol fejeztem ki magam és félreétés történt.
Szoval én nem arc mozgást és mimikát akartam lekövetni hanem egy mozgo tárgyat 3dben.
Jo példának tudom felhozni pl a pokember2-töt amiben ugyebár volt a gonosz csávo akinek a hátából ilyen fém körök nőtek ki.
Na és azt hogy lehet megcsinálni hogy felveszem azt hogy pl elsétálok a kamera elött és azt akarom elérni hogy a hátamból mondjuk szárnyak nöjjenek ki..és azok mozogjanak velem teljesen összhangban.Igy már érthetö a kérdésem?Vagy pl hogy átszurnak egy kardal és a kard ugy mozogjon 3dben ahogy én mozogtam tehát az a hatás legyen hogy tényleg átszurt..

FOX
 2005.04.19. 02:32   8. hozzászólás 
Profil
 
Egy Oscar dijjas filmen egy jelenetet Maya LIVE al trackeltek le poenbol (a producert akartak "megviccelni" de siman atment minden rostan). Mukodott.


Fox

VertexX
 2005.02.21. 19:43   7. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  4. hozzászólás  
Boujou-t láttam működés közben, állítólag ez a legjobb, de erről kérdezz meg inkább valaki mást!

VertexX
 2005.02.21. 19:42   6. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  4. hozzászólás  
"...ehhez nem motion capturet használtak hanem egy fogszabályzó szerű ezközt amit a fejre illesztettek és sárga pontokkal láttak el és ezeket a pontokat követték le.Ez nem egy bonyolult eljárás és ez is inkább szoftver mint hardver fűggö.
Ugyan ez a Vidocq nevű filmnél.A szinész arcára sárga pontokat raktak és azt követték le és teljesen 3ds mozgást végzett."

Ilyen szempontból teljesen mindegy, mit raksz a fejre, a lényeg csak az, hogy le tudd követni a mozgását. A fogszabályzó szerű valami fixen állt a fejen, vagyis azzal a fej elmozdulásait követtlk le és ha jól emlékszem ott is voltak felfestett pontok, amikkel pedig magát az arcmozgást rögzítették.
Ha van egy emberkénk, aki mondjuk szembe néz a kamerával (nem mozdul el) és beszél, viszonylag egyszerű lekövetni az arcmozgását (még így is stabilizálni kell, mert úgyis mozog a feje). Most képzeld el, hogy eközben a kamera pásztázik balról jobbra, máris van egy újabb (arcmozgás szempontjából felesleges) mozgásvektor, ami csak megnehezíti a munkát. Akkor most vegyük hozzá, hogy még mozgatja (elforgatja) a fejét, plusz az emberke is ide-oda mozog, és adott esetben a kamera sem egyszerű pásztázó mozgást végez... Hát nem kívánnám senkinek, hogy ezt lekövesse!
Az sokkal egyszerűbb, hogy végig szembe néz a kamerával, és ebből a felvételből nyered ki a mozgás információt, amit igazítasz a virtuális karakteredhez.

Szerintem a Discovery-s filmben úgy oldották meg, hogy az a fejre szerelt valami rögzítette a fejmozgást, a pontok pedig az arcmozgást + a fejmozgást együttesen (nyilván, hiszen az arc együtt mozog a fejjel) és az így nyert mozgásadatokból kivonták a fejmozgást, máris megkapták az arcmozgást. Nem tudom, hogy ez így kivitelezhető-e, de biztosan nem a kisujjukból rázták ki a megoldást az animátorok.

Mindehhez hozzátenném, hogy nem vagyok nagy tracking guru, az ezzel kapcsolatos szoftverekről viszont kifejezetten mást kérdezz meg, mert én még csak Maya-ban meg Shake-ban trackeltem.

vgergo
 2005.02.15. 13:16   5. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  4. hozzászólás  
a (nem mozgo) arc lekovetese is ugyan az mint a "klasszikus" camera track. Csak valamilyen garbage matte-et (kitakarast) kell hasznalni, hogy ne a hatteret, hanem az arc pontjait kovesse.

Bence
 2005.02.15. 10:34   4. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  3. hozzászólás  
Köszi a hozzászolást vertex.
Valójában én arra lettem volna kiváncsi hogy milyen programmal lehet ezt megcsinálni?
Sikerűlt beszerezni a MatchMovert és a kamera mozgásokat idáig sikerűlt megcsinálni tökéletesen.Az tetszik a MatchMoverben hogy nagyon jo a tutoriálja és könnyen kezelhetö program.Tehát a kamera mozgás problémám innentöl kilöve.

Viszont ami még mindig nem világos az egy mozgo objektum lekövetése ,az embert azt csak példának írtam.Azt tudom hogy karakter animáciohoz Motion Capture nevű ezközt használnak.Ez köztudott.De én nem ilyen jellegű dolgora gondoltam.
Valamelyik nap láttam a Discovery-n egy Virtual Face nevű műsört aminek a lényege az volt hogy történelmi személyek arcát lemodellezték és azt beillesztették felvételekre és ugy mozgatták a 3ds modellt mint ahogy a szinészek mozogtak és ehhez nem motion capturet használtak hanem egy fogszabályzó szerű ezközt amit a fejre illesztettek és sárga pontokkal láttak el és ezeket a pontokat követték le.Ez nem egy bonyolult eljárás és ez is inkább szoftver mint hardver fűggö.
Ugyan ez a Vidocq nevű filmnél.A szinész arcára sárga pontokat raktak és azt követték le és teljesen 3ds mozgást végzett .

Szóval én erre gondoltam hogy ezt milyen programmal lehet megcsinálni?Van-e ami kifejetettem erre van specializálodva ugy mint pl a MatchMover vagy a BouJou a kamera trek-re ,vagy esetleg meglehet ezt valósítani a MatchMoverrel is?

VertexX
 2005.02.10. 14:38   3. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  1. hozzászólás  
Az emberi mozgás lekövetése.

Ezt úgy hívják motion capture és léteznek igen drága berendezések, amik optikai/mágneses úton detektálják a színészen elhelyezett markereket, és ez alapján előállítják a mozgás információt.

Otthoni használatra igen nehezen tudom elképzelni, hogy ezt meg tudd valósítani. Az arcmozgást esetleg igen, de csak fix kameraállás mellett és ha az illető nem mozgatja a fejét. Az arcára kicsiny pöttyöket kell festeni, majd ezek mozgását lekövetni valamilyen progival, majd ezeket illeszteni a karakter locator-aihoz. Így az arcmozgást elvileg rögzíteni tudod (2D-ben), de szerintem nagyon körülményes, teljes testmozgást profi felszerelés nélkül pedig szinte lehetetlen. Akkor már jobban jársz, ha keyframe animációval próbálkozol, majd azt képkockánként finomítod a valós felvételek alapján. De ahhoz, hogy ezt profi módon meg tudd csinálni, szerintem több éves karakteranimációs tapasztalat szükséges, esetleg kérd ki a véleményét valamilyen karakteranimációs gurunak, hátha ő okosabbat tud mondani neked!

Üdv: VertexX

VertexX
 2005.02.10. 14:26   2. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Szia!

Kezdjük a végén! Ha 2D-s képekből akarsz 3D-s kameramozgást előállítani nagyon fontos, hogy a felvételnél használt kamera paramétereit jól add meg, mert különben a move matching elcsúszik és csak akkor jössz rá, amikor már össze akarod rakni a végleges kompozitot! (velem előfordult már) Ilyenkor aztán lehet kidobni az egész cuccot és kezdeni elölről.
A film back azt hiszem azt adja meg, hogy milyen formátumban került a filmszalagra a felvétel. (Full aperture, Academy, Super 35, Anamorphic, stb.) Például a Kamera formátum (full ap.) a 35mm-es filmszalag képterületét 100%-osan kihasználja, vagyis 4:3 (1,33:1) oldalarányú képet rögzít. Ezzel szemben az Akadémiai formátum (academy ap.) optikai hangsávot is rögzít a filmszalag jobb oldalára, ezért kevesebb hely marad a képnek; alul-felül széles fekete csík lesz és ez még nem is szélesvásznú, csak 1,37:1-es kép! Egyébként a ma "divatos" Cinemascope formátumú (2,35:1) képből kettő is elférne egy Academy formátumú képkockán, vagyis egy kép már túlságosan kicsi lenne; nem véletlenül nem is használják ezt a formátumot ilyen szélesvásznú képekhez.
Na tehát. Mivel az Academy formátum optikai középpontja nem egyezik meg a Full Aperture formátuméval, ezért a kamera objektívjét vízszintes irányban el kell tolni, hogy az a kép középpontjába essen. Ha ez nem történik meg, az mindeféle problémával jár (erről bővebben: http://www.focusfox.hu Cikkek -> A filmátírásról -> A filmátírást könnyítő praktikus tanácsok), a te esetedben viszont ez a 35mm-es filmnél mindössze 1-2 mm-es eltérés elegendő ahhoz, hogy az objektumaid ne illeszkedjenek a valós felvételhez. Ha filmes cuccról van szó, akkor ismerned kell a felvétel formátumát, ha videós az anyag, akkor szerintem a Full Aperture-t kell használni.

Folyt. köv.

Bence
 2005.02.01. 23:04   1. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Hello!

Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy milyen programmal lehet lekövetni egy tárgyat?
Arra gondolok konkrétan hogy pl van egy jelenet amiben egy igazi ember mozog és pl annak az embernek az arcát lekövetjűk és a cg modell ugy fog mozogni ahogy az eredeti mozgott...
Elöször is arra lennék kiváncsi hogy ez melyik programmal valósítható meg...
A másik pedig a kamera lekövetés.Boujou-t használok de avval 1-2x sikerűlt csak lekövetni a kamera mozgást.Azt hallotam hogy kamera fűggö az egész és hogy a film backet kell csak állítani.
Örűlnék ha valaki elmondaná tapasztaltait és segítene nekem.
Vagy ha esetleg tudtok egy jobb kamera lekövetö progit és ehhez leírást annak is örűlnék.
 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 1/1
db/oldal:


SegítségKészítőkJogok
Bezár
Olvasd elÍrj
Tovább az oldalra