rssfacebook

 

 



3D /  Tanulságos esetek / CG élet Magyarországon
maxin10sity maxin10sity maxin10sity maxin10sity maxin10sity

CG élet Magyarországon
   

 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 2/1
db/oldal:
Létrehozó:  dedü  2011.12.26. 11:56 
SzerzőHozzászólás
RRomeo
 2017.06.19. 00:00   40. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  39. hozzászólás  
Amit írsz az is magyar jellemző mentalitás, ahogy mondani szokás arra a szamárra pakolják a legtöbb terhet aki a legjobban húz. Aztán meg mikor túlterhelt és elmenekül akkor meg vannak lepődve. Majd több pénzért felvesznek egy kevésbé tapasztaltat aki a felét sem képes megcsinálni.

fragmanted
 2015.04.18. 23:57   39. hozzászólás 
ProfilWeb
  38. hozzászólás  
én tudom, én is ezt csinálom :(
sőt volt már olyan hogy felvettek új embert aki csak 1 dolgot volt hajlandó csinálni, és én kaptam meg hogy "látod milyen jól megcsinálja!" - miközben én meg csicska módra 5 dolgot csináltam egyszerre...

RRomeo
 2015.04.18. 22:07   38. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  37. hozzászólás  
Itthon ez sok munkakörben elöfordul, söt szinte mind1ikben ( nem csak grafika). Kb. a cèget minősìti, ez a nincs pènzünk de várjuk az aranyhalat. El kell kerülni ha lehet de itthon ez nagyon nehèz, kevès a profi ès tökeerős cèg.

fragmanted
 2015.04.18. 18:00   37. hozzászólás 
ProfilWeb
 
az egyik álláshirdetésre reagálnék itt :)

--

mondjuk már az furcsa és sajnos tipikus is, hogy 1 állásra olyan embert várnak aki kb 3-4 szakmához ért... :)

-anim
-3d karakter modellezés
-environment modellezés
-riggelés, skinnelés
-gui
-"részvétel a game design"-ban :) (ez általában azt szokta jelenteni, hogy senki se akar semmit se kitalálni és megtervezni, így hát a konkrét munkavégző embernek - jelen esetben a grafikusnak - kell még ki is találnia hogy mi is lesz a játék :D)

és ügye nem ám valami wannabe mindenhez kicsit értő kell nekik, hanem:
-3ds max magas szintű ismerete
-sculpt
-vfx programok ismerete...

több is ez mint 3-4 szakma :)

zozohar
 2014.11.23. 14:17   36. hozzászólás 
Profil
 
A balkánt meg a tölunk nyugatrát azt semmikeppen sem tennem egy kalap alá.
Az egyetlen megoldás az hogy bevonod a "főnököt" (Nem tudom miféle munkahely az ahol egy ilyen probléma egyáltalán felmerül) a concept keszítés korai fázisaiba, és kikötöd előre hogy a munka lassul és ez nem a te hibád.
Így látatlanba nem tudok sokat mondani ismernem kéne a szituáció.

Ui Tölünk nyuatra is vannak kutyaütök félre értés ne essék. De ez egy nagyobb téma...

 2014.11.10. 13:23   35. hozzászólás 
Profil
 
Ekkor jön az, hogy meg kell győzni, de bizony jó lesz az, amit épp lát... Tőlem volt, hogy állás interjún inkább arra mentek rá, hogy hogy tudom kezelni az ügyfelet... Hány változtatást engedek meg... stb.

fragmanted
 2014.11.05. 13:46   34. hozzászólás 
ProfilWeb
 
győztél :D

akkor a következő kérdésemre is választ tudsz adni bizonyára :)

mit lehet akkor tenni, ha a főnök képtelen egy koncept vagy grafika terv alapján eldönteni hogy az-e az amit ő akar?
tehát csak akkor tudja eldönteni, ha teljesen kidolgozott, teljesen kész :)
mert ügye a konceptnek, tervezésnek pont az a lényege, hogy ne menjen egy csomó idő és pénz el :) legalábbis "tőlünk nyugatra" :)

zozohar
 2014.11.04. 16:33   33. hozzászólás 
Profil
 
"Egy elvesztett haborunak nincsnek hosei, egy megnyertnek csak az van"..

fragmanted
 2014.11.04. 10:40   32. hozzászólás 
ProfilWeb
 
Néhány újabb "trend":

-valaki a 8 órából kb 4-et dolgozik ténylegesen, de hétvégén 1-2 órát (legalábbis ezt mondha haha). főnök őt tartja a jó dolgozónak, nem azt, aki rendesen végigdolgozza a 8 órát :D tehát a főnök szemében a 8*5 óra kevesebb mint a 8*4+2 :D mindezt úgy, hogy a "hétvégéző" dolgozó brutál látványosan alig halad valamivel :D persze a főnök nem ért hozzá, úgyhogy ez alapján nem tudja eldönteni :D

-ha egy játék nem sikeres, akkor a benne dolgozókat mind rossz szakembernek tartják (igen, tehát ha egy kóder marha jól megírta, de a grafika miatt nem siker a game, akkor a kóder is rossz kóder) :D

fragmanted
 2014.10.25. 22:48   31. hozzászólás 
ProfilWeb
  30. hozzászólás  
Hát azért nem csak két állapota van a dolognak...
Kis cég tehát ne tervezzen semennyire? :)

Amúgy egy másik tendencia: a vezetőség nem tudja mit akar. Úgy tudja csak meghatározni hogy legyen marha jó, legyen sikeres. :D Erre megoldás lehet ügye hogy kész, létező dolgot másolunk. Pl. egy sikeres játék grafikai stílusát. De az meg nem tetszik a vezetőségnek. De nem tudják mi tetszik nekik. Még egy gondolatolvasó is tehetetlen lenne. :D

RRomeo
 2014.10.19. 21:53   30. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
A projectmanagement mint fogalom és hogy ez külön embert igényel itthon alig ismert. Max. csak nagyobb cégeknél (100 fő plusz) ahol már tényleg elkerülhetetlen...

fragmanted
 2014.10.19. 18:57   29. hozzászólás 
ProfilWeb
 
ismertek olyan magyar cégeket, ahol rendesen terveznek, szerveznek?
pl:
-használnak svn-t vagy ilyesmit
-egyéb programokat tervezéshez, feladatkezeléshez
-úgy általában terveznek, szerveznek

És ahol mindezek fontosságával a vezetőség tisztában van?

:)

babar
 2012.09.03. 11:54   28. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Az oktatás még mindig nagyon drága és igazából nem ad nagy mértékű tudásanyagot, számomra inkább lendületet adott, ami azóta is tart.
Én bízom a csapatmunkában, mert igazán nagy dolgokat csak úgy lehet elérni, ezért jövőre is indítok valamit, ami valószínű még nehezebb lesz mint a jelenlegi film. Bár nem pont úgy sikerült a csapatban dolgozás ahogy reméltem, de most is kapok jelentkezéseket, ennek örülök.
Nehéz manapság olyan dologra időt szánni, ami nem hoz pénzt a konyhára, de jó hogy vannak akik megteszik.
üdv.

RRomeo
 2012.09.03. 10:27   27. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  26. hozzászólás  
mivel az AP látogatottságszámban kb. statikus 9 éve lassan, így úgy érzem, hogy nagyjából aki ilyen iránt érdeklődik azokból jelentősen több látogató nem lesz sem itt, sem máshol egyik pillanatról a másikra.
Meg lehet ezt persze nyomni megjelenésekkel, reklámokkal, versenyekkel, de az mind csak ideiglenes érdeklődés növekedést hoz. Mikor elindult azt hittem hogy az ilyen irányú oktatás, és az informatika előretörésével egyre több embert fognak itthon érdekelni ezek a dolgok, de úgy tűnik nem így van... nem tudom. Igazából ez a lelkesedés, emiatt pedig site redesign stb. szempontból is megfogja az egészet, hiszen minek beleőlni egy halom munkát, ha utána mondjuk egy szebb kényelmesebb felületen sem lesz láthatóan valóban jóval nagyobb a forgalom?
Mindig vannak site-ok amik a témában létrejönnek, most már vannak mindenféle free cuccok meg blogmotorok amikkel létre lehet hozni gyakorlatilag egy hétvége alatt egy-egy ileyn témájú site-ot, de aztán a kezdeti lelkesedés mindig elfogy ott is és valóban: csak a figyelmet osztja meg ennek a viszonylag kevés embernek.
Az öszefogás hangzatos, de itthon szinte egy jó példát sem lehet mondani, széthúzásra viszont számtalant...

babar
 2012.09.02. 22:56   26. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  1. hozzászólás  
Én pl 2 oldalon vagyok regisztrálva, de jó ideje csak az AP-t látogatom, mert a másik oldalon a bejelentkező képernyőn régóta ugyanazok a képek fogadnak, nem igazán látok változást. Itt igyekszem aktivizálni magam és hozzászólogatni a munkákhoz.
Ezt az oldalt elnézve nem hiszem hogy kevesen lennénk, nagyon sok jó képességű alkotó mutatja meg a munkáit, sajnos a többségük nem a szakmában tevékenykedik csak otthon hobbiként.
Tényleg jó lenne ide egy jó nagy összefogás!!!!
Hogy érdemes-e foglalkozni vele? Nekem kb 4,5 éve mutatta meg az egyik kollégám a 3dsmax-et, azonnal beleszerettem, tudtam hogy ezzel akarok foglalkozni. Saját örömömet lelem benne, de persze szeretném ha más is átélhetné ezt a munkáimon keresztül. Sajnos elég kapkodón kezdtem az egészet, belefogtam ebbe-abba, ezért a mái napig sincs késznek mondható munkám. Irigykedve nézem itt az oldalon a türelmesebb emberek befejezett munkáit és tudom, végre el kéne döntenem mi szeretnék lenni, de hát majdnem minden területe érdekel....:)

Én arra biztatnék mindenkit hogy ne adjuk fel, szerveződjön több kis csapat vagy nagyobb, keressük egymást!!!!

üdv.

RRomeo
 2012.09.02. 17:22   23. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Sziasztok,

ahogy gondoltam, a személyeskedés máris beindult, ezért is írtuk előre, hogy ezekből törlés lesz, csak hogy ne érjen senkit meglepetésként. Sokszor írtuk már miért, értelemszerű, hogy a "különben is ki vagy Te" című dolgok nem szoktak hosszútávon értelmes eszmecserékhez vezetni.

Nem én döntök egy személyben, én sem értek mindenhez értelemszerűen, vagy egy kis csapatunk ami közösen dönt. Van benne 3D-s, 2D-s és Web-es ember is. A 3D-ben és a 2D-sben dolgozó adminok véleménye értelemszerűen a 3D-s és 2D-s képes hírek eldöntése esetében többet nyom a latban stb. Kb. így dől el, hogy melyik alkotás lesz képes hírként is kiemelve. Hobbyból csináljuk, előfordulhat így az is, hogy néha, valami jobb alkotás felett elsiklunk, épp valami miatt kimarad. Erről az animodról viszont beszéltünk képes hír témában, főleg azért is, mert már a topic-ban is hőbörögtél. Megjegyzem én folyamatosan azon vagyok, hogy egyre több hozzánk feltöltött alkotás kerüljön ki a képes hírek közé, de főleg a többiek keményvonalasabbak, és szeretnék azt, hogy a képes hírek közé bekerülő munkák valóban kiemelkedő minőségűek legyenek. Ez nem jelenti azt, hogy a Te munkád rossz, csupán azt jelenti, hogy a mi admin team-ünk szavazása szerint szerint annyira nem kiemelkedően jó, hogy most épp oda bekerülhetett volna.
Azzal pedig, hogy ide regisztráltál ezt elfogadtad. Ahogy előttem is írták, ha ez nem tetszik számos más publikus hely van ahova felrakhatod a munkáid, ahol lehet hogy jobb fogadtatásban részesül, javasoljuk próbáld meg, főképp a külföldi publikus felületeket. Speciel én is jártam már így magyar fórummal, nem tetszettek a dolgok ahogy ott mentek, és váltottam, így a helyett abban a témában egy külföldi fórum tagja vagyok már sok éve, ami sokkal jobban tetszik.

APTeam
 2012.09.02. 10:54   14. hozzászólás 
ProfilWeb
  12. hozzászólás  
Szia,

Az ArtistPub mindig is szakmai oldal volt ami kizárólag a site mögött álló admin csapat demokratikus megítélése alapján értékeli a feltöltött munkák minőségét, azaz hogy ezek képes hírértékűek-e vagy sem.

Mindezidáig tudomásunk az általad fent leírtakról nem volt, így ez a munkáiddal kapcsolatos szakmai döntésünket a múltban sem befolyásolta, és a jövőben sem fogja. Semmilyen kapcsolatunk nincs semmiféle fent említett grafikus cégekkel vagy bárkivel akit említesz.

Az, hogy az oldalunkon az egyes regisztrált tagok által megosztott magánvélemény épp mi, nem tükrözi az ArtistPub állásfoglalását, ezekért felelősséget nem vállalunk.

Kérjük vedd tudomásul a leírtakat, a továbbiakban nem szándékozunk erről levelezést folytatni, az ezzel kapcsolatos bármilyen hozzászólást törölni fogjuk.

wiz
 2012.04.11. 21:10   11. hozzászólás 
ProfilWeb
  1. hozzászólás  
Kellene egy új 3D Grafikusok Arénája szerveződés. Anno az elég rendesen megmozgatta és összefogta a CG közösségeket. Bár nem tudom közületek ki emlékszik esetleg erre az időszakra... :)

dedü
 2012.02.07. 18:09   9. hozzászólás 
Profil
 
egy topik ahol pár profi (is) beszélget magyar cg-ről:
(14751-es hozzászólástól lefele)

http://hardwired.hu/forum/forum.phtml?area=...

dedü
 2011.12.26. 17:52   8. hozzászólás 
Profil
  7. hozzászólás  
ez az 1 dolcsi játékok megér egy külön topikot :)
 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 2/1
db/oldal:


SegítségKészítőkJogok
Bezár
Olvasd elÍrj
Tovább az oldalra