rssfacebook

 

 



3D /  Kompozitálás, utómunka / VFX szakma - hogyan kezdjem?
C++ developert keres az Aimotive

VFX szakma - hogyan kezdjem?
   

 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 2/1
db/oldal:
Létrehozó:    2011.01.21. 23:57 
SzerzőHozzászólás
 2011.08.06. 17:20   31. hozzászólás 
ProfilWeb
  30. hozzászólás  
Nem árt sokszor látni azt a hangsávot...

russh
 2011.08.06. 15:20   30. hozzászólás 
Profil
  26. hozzászólás  
nem kell h fogadjon hangot, pro kompozitalo progi a nuke, nem mindenes. ami benne van az nagyon is tuti. mas progikban (pl fusionben) elofordul h tud pl particle system-et csak epp bugos.

 2011.06.11. 22:14   29. hozzászólás 
ProfilWeb
  28. hozzászólás  
Mondjuk nem értem ezt a realtime kompozit dolgot, hát melyik kompozit prg nem realtime?!

villain
 2011.06.11. 15:00   28. hozzászólás 
ProfilWeb
 
realtime kompozit tomoritett videoval? vj software-ek?
resolume, touch designer, stb...
pl. http://www.derivative.ca/
ez raadasul node-os is

ILLNeo
 2011.06.09. 20:12   27. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Senki nem foglalkozik eyeon Fusion-nel?

Oké persze, RESPECT Nuke, mert tényleg nagyon jó program,de ha esetleg animálni is kell vmit akkor már nem nyert.

Szerintem jó a Fusion is... sokan használják...

 2011.03.30. 14:56   26. hozzászólás 
ProfilWeb
  16. hozzászólás  
Megnéztem én ezt a Nuke-ot múltkor és meglepődve tapasztaltam, hogy pl semmi féle hangot sem wav fájlt sem egyebet nem lehet alapból még minimális szinten sem szerkeszteni, vagy referenciának használni, mert ugye sok esetben hangsáv alapján lehet vagy kéne a grafikát hozzá szerkeszteni.

endike
 2011.03.21. 00:25   25. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
egyébként ha valakinek vannak ötletei hogy mit lenne jó beépíteni egy realtime kompozitálóba, szívesen vesszük :)

endike
 2011.02.28. 14:14   24. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
Aha köszi, ezeket majd átnézzük.

Részleteket nem mondhatok, de mint írtam ez egy realtime kompozitálóhoz hasonló valami. Lesz benne realtime 3d render is (ahogy más kompozitálókban is van ilyesmi, csak nem realtime), és pl. animált textúrához hasznos ha sok kicsi avi-t le tudunk játszani. De nem csak ehhez, hanem sokminden máshoz is, mert igyekszünk amit csak lehet realtime csinálni.

sirpalee
 2011.02.28. 13:24   23. hozzászólás 
ProfilE-mail
  22. hozzászólás  
Amennyiben nem elsősorban kompozit / vágás a program célja, akkor tényleg jó a tömörített (pl egy kis videószerkesztő egy játékon belül). Ha van cuda platform, akkor ott az nvidia ingyenes h264 kódoló és dekódoló libje, ha nem csak az akkor már kissé macerásabb, de biztos van rá lib. (gyors google ezt dobta ki : http://www.mainconcept.com/products/sdks/gp...

(nyilván a tömörített alatt a veszteségesre gondolok)

endike
 2011.02.28. 10:45   22. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
a mi programunkban van létjogosultsága a tömörített videónak, nagyon is

sirpalee
 2011.02.28. 09:22   21. hozzászólás 
ProfilE-mail
  20. hozzászólás  
Ha kompozit progit csináltok, akkor a gpun az adatokat tömörítés nélkül lehet érdemes tárolni, főleg azért mert a veszteséges formátumok alapból ugrottak kompozitálásnál :) .

A veszteségmentes tömörítés inkább a diszken tárolt adatoknál fontos, mert sok esetben az arról olvasás a szűk keresztmetszet, nem pedig a tényleges kompozit. Szerintem menjen inkább nyersen, a tárolási módot mindig egyszerű kicserélni, ha jól építitek fel a progitokat.

Framek streamelésére meg érdemes lehet OIIO táján körülnézni. A megfelelős gpu-s környezetet a kóder meg úgyis tudni fogja :) .

endike
 2011.02.23. 17:49   20. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
egy realtime kompozitáló - illetve ilyesmi - programot fejlesztünk, ahhoz kellenek ezek az infók, tapasztalatok

pl sok kis méretű anim lejátszása, lehetőleg minél kisebb proci terheléssel meg ilyesmik

sirpalee
 2011.02.22. 13:03   19. hozzászólás 
ProfilE-mail
  17. hozzászólás  
H.264 körül érdemes nézelődni, manapság már minden videókártya tudja dekódolni rendesen (gef 8-tól és ati 2xxxtől kezdődően elég nagy az esélye, hogy viszi rendesen).

Hogy érted a videó memóriából lejátszását? Ramdisk? Saját progi, vagy már a videókártya memóriájában van?

endike
 2011.02.22. 11:13   18. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
ja és persze mindig amit kérdezek arra google-el is rákeresek :)

endike
 2011.02.22. 11:12   17. hozzászólás 
ProfilE-mail
  16. hozzászólás  
sirpalee, köszi

Újabb kérdésem :) alacsony lejátszási hw igényű video codecre van szükségem. A videót memóriából játszuk le, tehát elvileg talán az uncompressed is jó lehet - ezt most nem tudom épp tesztelni, de majd fogom. Rövid kis animokat kell lejátszani, de sokat, tehát memória talán nem gond.
De azért jó lenne ha valami tömörített lenne. Van valakinek ilyesmiről tapasztalata?
Vagy ez attól is függ hogy egy adott codecnél milyen beállításokat használok? Gondolom alacsonyabb minőségnél talán gyorsabb a kitömörítés, meg ha a keyframe kevesebb...?

sirpalee
 2011.02.21. 13:29   16. hozzászólás 
ProfilE-mail
  6. hozzászólás  
Ha egyszerűbb kell, akkor after effects. A legtöbb amatőr csapat azt használja (pl freddie cuccai, ha ismerős...). A nuke könnyen átlátható, csak ismerni kell :) de ez mindennel így van. Vagy vesztesz funkcionalitást, és egyszerű lesz a használat, vagy tanulni kell, de mindent tud... Kompromisszumokat kell kötni...

Realtime cuccra : átlag pc-re nem hiszem hogy van. Mondjuk ha jól tudom akkor a foundry (nuke) kisérletezgetik és foglalkozik azzal, hogy átírják a nuket egységesen 3 számítási platformra (c++, cuda és opencl), ott egész jó eredményeket értek el, csak hát még WIP.

3D : nuke ;) (bár fusionban is van... csak hát az fusion)

endike
 2011.02.21. 10:45   15. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
újabb kérdésem: melyik kompozitálóban van a legjobb, legjobban kezelhető, leginkább letisztult curve editor :)

illetve még egy kérdés: több ilyen programban van 3d kezelés, egyszerűbb modellek berakása, mozgatása - melyik a legjobb? itt megint nem arra gondolok hogy a legbonyolultabb, legtöbb lehetőséget tartalmazó, hanem inkább a letisztultabb, egyszerűbb

endike
 2011.02.18. 17:02   14. hozzászólás 
ProfilE-mail
  13. hozzászólás  
ward, köszi

ward
 2011.02.18. 06:12   13. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  12. hozzászólás  
Inferno

korabbi kerdesedre meg Nuke

endike
 2011.02.15. 13:35   12. hozzászólás 
ProfilE-mail
  11. hozzászólás  
ja és nem olyanra gondolok ami videókat tud mixelni meg pár alap effekt, hanem amit komoly célra használnak akár filmesek
 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 2/1
db/oldal:


SegítségKészítőkJogok
Bezár
Olvasd elÍrj
Tovább az oldalra