rssfacebook

 

 



3D /  Kompozitálás, utómunka / Apple Shake
C++ developert keres az Aimotive

Apple Shake
   

 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 2/1
db/oldal:
Létrehozó:  SpotLamp  2003.10.08. 01:18 
SzerzőHozzászólás
produktőr
 2007.06.05. 16:47   23. hozzászólás 
Profil
 
Sziasztok! Nem tudjátok vállal valaki Maya oktatást? Ha van infótok, írjátok meg. Köszönöm.

gee
 2007.01.11. 11:18   22. hozzászólás 
ProfilWeb
  21. hozzászólás  
De ha már ebből keresed a pénzed AKKOR IS TUDJ ANGOLUL! :D:D:D

gee
 2007.01.11. 11:15   21. hozzászólás 
ProfilWeb
 
Hát én sem vagyok valami nagy kompozitáló de asszem, hogy a Gnomon videók elegendőek ahhoz, hogy önállóan tovább tudj lépni azok ismeretében. Másrészt ha ebben a szakmában szeretnél dolgozni akkor sürgősen állj rá az angolra mert anélkül nem tudsz fejlődni...
Speciel én akkor tanultam meg rendesen angolul amikor elkezdtem nézni a video-tutoralokat. Az elején még nem értettem, de egyre több homályosult ki belőle az idő során. Hála a tutorialoknak ma nem okoz az sem gondot angolul kell néznem meg egy egész estés filmet.
(Még ezen melegében hozzátenném hogy az előző mondat nem arról szólt h én milyen fasza gyerek vagyok hanem hogy milyen hasznosak a tutorialok a nyelvtanulásban).

gee

netudki
 2007.01.09. 18:02   20. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
Szia

köszi
a cmvfx-et ismerem, a másikat még nem, de megnézem.
de nekem inkább kellene 1compozitor, akki segit esetleg egyszerübb hétköznapibb produkcios dolgokat tudna mutani.
sajna angolul annyira nem értek, pdf-eket nagyon sokat találtam...

gee
 2007.01.09. 17:25   19. hozzászólás 
ProfilWeb
  18. hozzászólás  
Hello!

A gnomon-nak és a cmivfx-nek vannak olyan tutorial-jai amelyekből az alapokat szépen el lehet sajátítani.

www.thegnomonworkshop.com
www.cmivfx.com

gee

netudki
 2006.11.18. 15:58   18. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
Sziasztok

végre 1 hely, ahol foglalkoznak a Shake-el:))
ki olyan bátor és tudna engem oktatni, persze nem ingyen és nem is kell intenziven, heti 1-2 alkalom és nagyon sok lecke??
sajna a gépem 1powerbook, így komolyabb méretű dolgokat nem érdemes vele, de az alapjait, felhasználását és alogikáját szeretném elsajátítani.

VertexX
 2005.06.08. 10:38   17. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Szaisztok!

Szóval fel lettem világosítva, hogy ez alapból benne van a Shake-ben. Nem tudtam, mert eddig csak 100%-os stabilizációt alkalmaztam. Úgyhogy tárgytalan a dolog.

Egyébként más is kérdezhet, mert egy csomó mindenre én is tudok válaszolni. Lassan már csak én írogatok itt. :)

VertexX
 2005.06.06. 12:24   16. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Sziasztok!

Egy újabb megoldatlan problémát zúdítok a nyakatokba, hátha megszán valaki... :)

Egy MotionSmooth makrót írok Shake alá, ami arra jó, hogy stabilizációnál ne teljesen stabilizálódjon a felvétel, hanem csak lágyuljon a rázkódó mozgás, vagyis az eredeti mozgás és a teljes stabilizáció között lehessen interpolálni.

A makró már működik, csak egy baja van; csak akkor műxik, ha a stabilizáló node-ot "Stabilize1"-nek hívják és csak az 1-es trackpontra. Ez egyszerűen azért van, mert a programban a

(...)

Stabilize1.track1X-(Stabilize1.track1X...Stabi  lize1.refFrame))*factor 

(...)

string szerepel alapból. Az lenne a kérdésem, hogy hogy lehet azt megcsinálni, hogy a makró automatikusan felismerje a hozzá csatlakoztatott stabilize node nevét, vagy ha ezt nem is tudja, akkor legalább be lehessen írni egy string mezőbe, hogy "Akármi" és azt helyettesítse a "Stabilize1" helyére, valamint a track1X helyére is lehessen track2X, track3X, track4X-et írni.

Ehhez valamiféle stringegyesítést kellene csinálni, hogy mondjuk név+trackpont, "Akármi"+".track2Y" de ez még mindig nem ok így, mert akkor ez egy string lesz, és nekem meg az kell, hogy az "Akármi" nevű node "track2Y" paraméterére való hivatkozás legyen (ami egy szám). A képletben már magának a számnak kell szerepelnie, hiszen ezen hajtom végre a műveleteket. Tudom, hogy pointereket kellene alkalmazni, meg azt is, hogy ez nem túl bonyolult, de úgy látszik nagyon hiányos a programozói tudásom.

Ja és még valami. Mivel a node létrehozásakor nem feltétlenül van csatlakoztatva annak bemenetére egy stabilize node, ezért be kellett építenem egy kapcsolót, hogy csak akkor működjön, ha már ott van a bemenetén a stabilize. Ellenkező esetben olyan dologra hivatkozik, ami nincs ott, vagyis behülyül a program (még akkor is, ha utólag hozzácsatlakoztatom). Viszont a node létrehozásakor nem csekkolhaton, hogy van-e bemenet csatlakoztatva, mert akkor nem fordul le. Valami ötlet?

Köszi...

VertexX
 2005.04.27. 11:40   13. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  12. hozzászólás  
Szia Ward!

Az a helyzet, hogy igazából ezt a feladatot két nagyon profi kompozitor találta ki nekem (mondván hasznos lenne) de ők a programozáshoz nem nagyon értenek, így elképzelésük sem volt róla, hogy ez mekkora project. Egyetemi feladat lett volna, de végül is mást választottam. Köszönöm a segítségedet!

Üdv: András

ward
 2005.03.28. 12:36   12. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  11. hozzászólás  
Szia,

Szerintem nem a Shake a legjobb megoldas a problemadra. Oszinten szolva real time File In noderol meg nem hallottam, de kis logikaval ugy gondolom nem is letezik, mivel ezesetben, foleg ha tobb mp-es anyagot akarsz rogziteni, akkor uugy real time file out node is kene, es itt mar erosen hardweres dolgokban is kell gondolkozni, hogy mi kepes realtime rogziteni az adott anyagot (persze ez felbontastol fugg, de ha Shakeben gondolkozol, akkor talan nem csak Pal, mivel a Shake elonye pont abban van, hogy nagyobb felbontasu kepszekvenciakat kezel gyorsan (2k, academy))

Ha talan leirnad pontosan mi az a problema akkor lehetne konkretabb anaccsal szolgalni. Addig is ugy sejtem, hogy talan ral time Blue boxot akarsz kikulcsolni, ami hogy oszinte legyek, nem igazan az a terulet, amire a Shake-t hasznaljak. Ha tenyleg ez a feladat, akkor arra mas megoldasokat kell keresni, de addig nem irnek semmit amig pontosan nem tom mi a feladat.

udv

w

VertexX
 2005.02.01. 13:53   11. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Sziasztok!

Most fedeztem csak föl ezt a fórumot, eddig mindig külföldi fórumokat olvastam, meg a world3d.hu-t, de ott nincs Shake topic.

Rögtön nektek is esek egy kérdéssel:

Tudtok-e olyan plugint Shake-hez, ami valós időben olvas be valamilyen külsőforrásból (pl. FireWire port) mozgóképet? Egy rendkívül komplex problémát kellene megoldanom, de ehhez kéne, hogy real time működjön a File In node.

Előre is köszi a segítséget!

Üdv: VertexX

gdinnye
 2004.06.21. 12:44   10. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  9. hozzászólás  
Sziasztok,tudom hogy nem ide passzoló dolog,de SpotLamp írta hogy TIF ben ment ki valamit.Ez a TIF miben különbözik, a TIFF-től?Csak azért kérdezem ,mert a Photoshop 7-em a TIF-el, nálam nem akar működni,csak TIFF-el.Az előbbivel semmit sem csinál.Bocsi,nem akartam a topicot elferdíteni,de itt merült fel a téma.

SpotLamp
 2003.12.12. 11:54   9. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  7. hozzászólás  
Hali!

Nos én ezt a problémát úgy oldottam meg hogy pl maxból kimentettem külön tif.ben a Z csatornát és külön node-ba raktam be! A doksiban is van erre szemléletesa tutorial azokkal a pofás léghajókkal :)

ward
 2003.12.12. 11:53   8. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  7. hozzászólás  
valo igaz, hogy Rla-t nem kezel, es nincs olyan integracioban pl a Maxxal, mint pl a Combustion, de talan ennek az lehet az oka, hogy Maxos felhasznalasi teruleten nem is veszik igenybe a Shaket olyan mertekben, hogy felmerulne az igeny.
Arrol mar nem is beszelve, hogy olyan kornyezetben, ahol a Shake igazan elemeben van (2k nal nagyobb kompozit), ott jobbara mar ugyis egyedi kepformatumokat irnak a tamogatasara.

A kezelese amugy egy bizonyos szintig adja csak magat. Ameddig az ember par layeres compozitokat rak ossze. Az igazan trukkos kompozitok megoldasa mar nem kis tapasztalatot igenyel.

Melak
 2003.12.09. 11:03   7. hozzászólás 
ProfilE-mail
  6. hozzászólás  
Hali Ward !

Igazabol nem nagyon ismerem a Shake-t , de ahogy vegig nyalaztam a kezikonyvet es megneztem , hogy milyen formatumokat kezel abbol kitunt nekem , hogy egy csomo formatumbol nem veszi at a Z-buffert , csak es kizarolag a Mayas .wave , .tiff , .iff formatumbol.
Nincs ezzel semmi baj , csaK szamomra ez negativum. :(
Mert nagyon sok progibol nem lehet ezeket a fomatumokat exportalni.
Viszont .Rla ill. .Rpf formatumot szinte minden mas Compositalo progi lekezeli.
Igaz , hogy a Shake is , de csak Alfas szintig . :(
De ettol fuggetlenul tenyleg ez az a progi aminek a kezelese szinte adja magat.
Szal szupi kis progi.
Csak nagyon draga. :((

Udv.:
Melak

ward
 2003.12.09. 10:26   6. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  2. hozzászólás  
Hi Melak,

nem nagyon ertem a problemat, szerintem Maxbol is kinyerheto a Depth Map valamilyen formaban (en a 4.2 es maxtol nem ismerem az ujabbakat, de kb biztosra veszem) es innentol a Shake tokeletesen kezeli. Maya eseteben sincs semmilyen specialis formatum amit en hasznalnek erre a problemara, pusztan egy Tiff.

udv:
w

ward
 2003.12.09. 10:25   5. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  2. hozzászólás  
Hi Melak,

nem nagyon ertem a problemat, szerintem Maxbol is kinyerheto a Depth Map valamilyen formaban (en a 4.2 es maxtol nem ismerem az ujabbakat, de kb biztosra veszem) es innentol a Shake tokeletesen kezeli. Maya eseteben sincs semmilyen specialis formatum amit en hasznalnek erre a problemara, pusztan egy Tiff.

udv:
w

Youth
 2003.12.08. 15:20   4. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
 
Meg talán azzal is magyarázható hogy a Discreet meg a Combustiont dugja a maxosok orra alá :)) sokkal jobban ki tudják használni a kompatibilitás miatt...

Tényleg nagyon sok film a Shaket használja... Jó kis progi!

SpotLamp
 2003.12.07. 12:00   3. hozzászólás 
ProfilE-mailWeb
  2. hozzászólás  
Ez lehet azért van mert a Max nem nagyon erölteti az Apple rendszereken való megjelenést vagy tévedek? Azt tudom hogy maya van apple, unix, linux, windows rendzserekre is. Ilyen értelemben elterjedtebb.

A másik tippem talán az hogy a filmes munkákban jobb szeretik a mayát használni.

Melak
 2003.12.05. 16:44   2. hozzászólás 
ProfilE-mail
 
Nekem a Shakel csak 1 ici pici problemam van , hogy foleg Mayas userekre lett kihegyezve.
A Z-buffert foleg csak mayas formatumokbol olvassa , stb , de tenyleg szuper kis progi.

Udv.:
Melak
 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 2/1
db/oldal:


SegítségKészítőkJogok
Bezár
Olvasd elÍrj
Tovább az oldalra